lördag 17 november 2012

Blir inte alltid som man tänkt sig..


Blir inte alltid som man tänkt sig..
Hade en super trevlig dag med mamma på stan igår med de små, hade så trevligt så.  Vi gick på julklappsjakt, åt på Ikea, fikade på citygross och bara njöt, de små var så snälla så. Vi hade en varsin vagn och körde de små i. Dock valde Maja gå mest själv.
 
Sen har jag en väldigt snäll Mamma, hon betalde Pontus vinterjacka, och ni som har en 16-åring vet nog att jackor till en kille i den åldern inte är billiga utan priset 1500kr får man räkna med. Det var väldigt snällt och uppskattades mycket, Tack Mamma!!!!  När man gått en heldag så är det skönt och sätta sig i soffan och bara mysa med sin sambo och kolla på någon bra film. Då sprack den idyllen för upp kommer Maja tassande vid 22 tiden och det skapade misstänksamhet, japp och vad rätt jag hade. Hon ställde sig på vardagsrumsgolvet och tömde magen, suck!!!
Vi som hade hoppats på en helg utan sjuka barn, förra helgen var det Saga som hade rysligt hög feber och nu är Maja dålig. Jaja, så är det ibland när man har små barn.
Dagen blev rätt mysig i alla fall, trots gårdagens spyor.
Thomas krattade löv, klippte gräset för sista gången i år och byte till vinterdäck på båda bilarna samt fyllde upp med lite ved till vinterns mysfaktor (att elda i kaminen).




Jag, ja vad hittade jag på? Jag hade lite små pyssel för mig inne efter en sväng disco med de små så somnade Maja som en stock i vår säng (hon gick och la sig självmant, vilket aldrig har hänt tidigare)
 
och Saga sover i vagnen ute hos sin Pappa.



Då får man inte klaga på lite egen tid att bara mysa omkring och plocka lite.


De stora barnen är med sin farmor och äter kinamat. Jag fixade Majas rum. Hon har fått Pontus gamla rum, där han hade valt svart fondvägg och gråa sidor: inte de mest roliga för en 2-åring flicka så jag pimpade upp hennes rum lite.


 





Har man en prinsessa så klart hon ska ha ett prinsessrum. Ursäkta dålia bilder, mobilbilder.

Avslutar med två bilder på mina små godingar! Mina barn är de finast som finns i min mamma värld!!!!!

 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar