söndag 29 juli 2012


Hej alla glada! Nu är jag tillbaka efter 3 veckors paus. Min hjärtevän har semester och jag vet inte var tiden tog vägen, så nu måste jag göra en återblick. Eftersom bilder säger så mycket mer så kommer jag infoga lite bilder från våra 3 veckor tillsammans.
Helgen innan måndagens första semesterdag invigdes med att våra kära vänner i byn kom och vi hade en trevlig spelkväll ihop.

M och M

Trädgårs yatzy

Thomas första semesterdag var måndagen den 9 juli, då var vi bjudna till mina föräldrar på go mat. Lax, mumsfilibabba .

Middags bjudningen i Söderåkra

Tisdagen var vi i Nybro och firade min systerdotter som fyllde 6 år.

Bella 6 år
Onsdagen var jag och de små på hos bästa vännen som fyllde år medans Thomas byggde staket för att minska smitfaktorn på Majabus.

Hos Anna när hon fyllde år
 Torsdagen träffade jag go Anette och hennes dotter på stan, vi åt och strosade och bara hade de trevligt. Fredagen hade vi lite grillpartaj här hemma med knyttkalas, mina föräldrar och syster med familj och vi hade väldans tur med vädret.

En till grillkväll med familjen
Spelade trädgårdsyatzy och åt grillat och avslutade med hemgjord milkshake. Lördagen var det Kalmar marknad och vi åkte in en sväng och kollade läget. Söndagen var vi på Ölands djurpark och swiss  så var första veckan borta!

Pontus och Thomas på Ölands djurpark

Thomas, Pontus och Maja klappar en kelig fågel, Ölands djurpark

Pontus, jag och Maja åker karusell, Ölands djurpark


Så har det fortsatt vi har hittat på en del barnvänliga och vuxenvänliga saker, som lekland, fikat med goa vänner, firat Oskar som fyllde 4 år, varit på Liseberg, ullared, grillat med föräldrarna igen, ätit ute med goa vänner och även varit en tur i Karlshamn  och badat på deras äventyrs simhall samt glassiären i Karlskrona med bästa vännerna.

Saga badar i sin pool, vilket hon älskar


Denna bilden måste bara med, den är så stört skön



Från en  annan av våra grillpartajer, bilden är så lyckad och alla ser så glada ut :)


Kina restaurang i Växjö, så smaskigt så


Lite gott att äta när sambon varit flitig och plockat blåbär

Och givetvis en bild på Thomas glass från glassiären

Sen måste jag säga att Liseberg, vad har hänt? Attraktionerna var så hemska rent ut sagt, de var nära döden upplevelse på dem. Jag fick många gånger titta bort när barnen åkte för jag satt med hjärtat i halsgropen nästa hela tiden. Jag köpte ett åkband men det var inte så vidare ekonomiskt då jag åkte endast 6 karuseller dels på grund av långa väntetider samt att de var så läskiga helt enkelt.






Vårt hotel i Göteborg

Dessa två alkoholfria drinkar avnjöt vi i Göteborg, Linda och Jag
Linda och Pontus åker på liseberg

Spelar på liseberg

Linda och Pontus på väg upp i det blå

Linda och Pontus efter en blött åktur i kållerado
Det var en kort och bildrik resume från våra tre veckor, inte mycket till tankar och känslor denna gången kära dagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar