torsdag 5 juli 2012

Kalas, stranden och längtan

Halloj i vårt svenska sommarväder med molnigt och disigt väder…
Måndagen den 25:e var det dags för att se teatern som jag skrivit och sett fram emot, tyvärr var inte vädergudarna med oss den dagen så jag och Saga stannade hemma och sambon och Einar gick och njöt av föreställningen. De hade tydligen varit kallt och regnet höll sig darrande över dem. Thomas tyckte föreställningen var bra men att förra årets föreställning var ett strå vassare. Anna och jag satt och njöt av varandras sällskap under tiden männen satt och frös och givitis njöt av teatern .
Sen sist har vi hunnit avveckla Thomas och Majas kalas (39år och 2 års) med släkten och bästa vännen som mer eller mindre tillhör släkten numera J. Vi hade sådan otrolig tur med vädret, det var för bra för vara sant.  Tack vädergudarna för det! Vi hade en riktigt solig och trevlig dag. Det trista med att vara värd på kalas är att man inte hinner prata så mycket med alla och speciellt inte när man tillbringar en del tid i köket med fram och avplockning av mat och fika. Vi är ganska många och då kom ändå inte alla och vi landade på 22 st.  Maja och hennes kusiner lekte oerhört bra och Maja mös att ha sina nära och kära på besök.
Kalasets gladaste, Anna

Kalasets minsting, lille söte Jakob

Eva och Mia hoppar på trampolinen

Frida, Izabella och Maja blåser såpbubblor

Anders

Sandlådan är ett säkert kort

Karin (Thomas mamma) och Thomas skrapar lotter

Kalasets sofftare, syrran Dajje

Leif päser i solstolen

Mamma, kalasets brunaste

Kalasets elegantaste var Thomas farmor Kerstin

Mia, kolla vilka lockar hon har

Dagen började riktigt mysigt med att jag hade en frisörtid kl 08:00, riktigt härligt att få njuta av egen tid och lämna sambon med barnen hemma och bara sitta 30 minuter och bli ompysslad själv. Sen var det hem och börja med förberedelserna till maten, vi åt Taco som passar väldigt bra då de täcker de flesta allergierna ganska bra. Sen åt vi jordgubbar och glass i mängder, mumsigt. För de som orkade fanns även kakor och bullar.

Maja och Thomas var nöjd med sitt kalas och det verkade även gästerna vara. Nästa år fyller sambon 40 år, hmm det låter lite gammalt tycker jag, skit 40 år! Kanske bäst och byta ut honom till en yngre version? Nä, nu var jag inte snäll, jag kan inte tänka mig en bättre sambo än dig kära Thomas.

Händig som man är packade jag hela bagaget fullt på combin och körde till Vita sand med de små barnen.  Det var solstol, vagn, filtar, matsäck, fika, handbukar, badkläder, blöjor, sandleksaker, med mera. Vi hade tur med vädret och njöt av en dag på beachen med bästa vännen. Maja och Alexander var vid vattnet (dock badade de inte) från det vi kom tills vi åkte hem, vilket var 4½ timme. Så ni kan tänka er vilka trötta barn vi hade med oss hem. Väl hemma var det duschen som gällde, för alla barnen var fulla med sand överallt. Jag duschade först och sen in med alla kidsen  Maja, Alexander, Oskar och Saga ja, alla utom Jakob.
Underbar bild på Ma  aoch Alexander

Söta lilla Saga

Vår underbara Maja


I morgon går Thomas på semester och det ska bli så trevligt och mysigt, längtar verkligen. Vi ska försöka göra en del familjeutflykter och bara mysa i 4 hela veckor, så snälla vädergud ge oss lite sol.

Det känns lite läskigt att det redan är 5 juli då tiden hela tiden bara rusar fram, snart ska jag börja jobba vilket jag ser fram emot även om det ser mörkt ut då Saga fortfarande inte tar flaska eller är intresserad av smakportioner. Hmm det blir kämpa nu på Thomas semester samt göra henne mindre mammig.
Jag måste ju berätta att jag och vännen Minna går en timme promenad varje kväll och det är riktigt skönt för både kropp och mun, att bara förena nytta med nöje sådär.
Ha de gott alla där ute.





1 kommentar:

  1. Ja vilken härlig dag vi hade tillsammans med våra små. Alexander och Maja bara älskade det ju. Får bli fler gånger:)
    Jag hade verkligen en toppen dag på kalaset och jag trivdes jätte bra i ert sällskap men det gör jag ju alltid. Men just i lördags var jag på toppen humör:)
    Tycker sommaren går för fort nu, var är sommarvärmen och SOLEN!!!

    SvaraRadera