torsdag 4 juli 2013

Zakynthos 25/6 - 2/7-2013

Åh mina vänner, vilken underbar resa vi gjort. Vilken semester, de var verkligen en slappa, sola, bada, äta semester.
Denna resa var lite speciell för mig, då jag visste att det var sista gången min stora son följde med. Han ville inte det egentligen, men blev tvingad och lovad att inte behöva följa med fler gånger. Han blir 17år om någon månad, så han tycker inte de är så kul och hänga med oss längre på våra äventyr. Jag frågade honom sista kvällen om vad han tyckte om resan på en skala på 1-5 så svarade han 3-4 det var ju positivit.
Så denna resa med andra betydde mycket för mamma hjärtat. Ser en sorg i att barnen växer ifrån mig samtidigt som jag tycker det är bra att de blir självständiga och bryter sig loss.

Zakynthos är en härlig liten Ö, det som den stora dottern saknade var shoppingen, för den var inte speciellt utbredd på ön . De som bodde på ön åkte till fastlandet för shoppa. Vilket gjorde att det blev en riktig slappa semester med bara päsa, sola och bada. Jag njöt varje dag!!!

Vi hade valt ett all inklusive hotell med vattenland, vilket var toppen! Förra oss alla, stora som små :-)
Vi hade en utmärkt buffé till frukost, lunch och kvällsmiddag. Dessutom fri tillgång till drycker, snacks och glass.
Jag gick upp 3 kg på en vecka, herregud!!! Det betyder många härliga kvällspromenader/pw framöver med goa Minna.

Jag skickar med några bilder från resan, vi hade 586 bilder så jag valde ut ett litet fåtal av dem.

Med andra ord en riktig bra start på semestern. Här hemma är det regn, vilket gör att jag längtar tillbaka ännu mer. Nästa resa blir ev till Kroatien med våra goa vänner fam Tranesjö, så det är bara börja spåna och planera och drömma vidare.

Vi valde att lämna vår minsta dotter Saga hemma i tryggt förvar hos hennes mormor /morfar.  Där visste vi att hon hade det bra och hon hade inte kunnat vara på ett bättre ställe. Men det var jobbigt och åka i väg utan henne, de kändes. Men vi ansåg att det hade varit för varmt och mindre roligt för de stora med allt pass som Saga för med sig med tanke på hennes ringa ålder.

Resan var ganska dyr, då vi har två tonåringar som går som vuxna i priset. Vi valde inget billigt hotell då vi hade lite krav som skulle underlätta vår vecka. Resan för en vecka för en vuxen= grundpriset 9980kr, så det är saftigt och resa i väg, sen tillkommer det alltid lite annat. Thomas köpte med sig tre snuskigt dyra whisky flaskor med sig från taxfree och Linda ville ha några saker från Victoria Secret butiken. Så slutsumman hamnade på ca 55-60 papp.
Thomas fyllde 40 på lördagen, vilket var en tanke med valet av resans datum. Han fick äta en go hotellfrukost, en lunchbuffé, dricka öl och drinkar, sen på kvällen gick vi till en restaurang som Apollo rekommenderade. Han fick en fin dag och kan inte tänka mig annat än att han var nöjd med sin födelsedag.


 
 






















 
 



Thomas fyllde 40 på lördagen, firade vi med besöka fin restaurang










Ett scenario från kvällarna:
Maja ger pappa puss, sen säger till pappa: Maja vill ha pengar

Pappa faller och öppnar plånboken

Maja åker karusell

Maja gillade och mata brorsan med popcorn





 
 
 I hemma i Sverige :  blev familjen komplett <3
 
1000-tack för hjälpen med Saga!!!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar