onsdag 29 maj 2013

Ullared



Ullared
Gekås är ett paradis för oss shoppingfreak, denna gången åkt jag och vännen Minna till det stora varuhuset. Vännen jobbar på F-kassan och fick erbjudandet att åka med jobbet och inte nog med det de fick ta med sig en vän.  Den lyckliga vännen blev jag.
Vi åkte tidigt en lördags morgon till stan/Kalmar för att kliva på bussen som skulle ta oss till shoppingens Mecka. Vi stannande för ett fika break och sedan landade vi i Gekås kl 10:15. Bussresan var helt okej, skönt och slippa att köra och bara låta munnen jobba och den fick verkligen jobba hårt. Vi hann avhandla många väsentliga världsproblem på den resan, hihi.  Men vi gjorde en stor stor miss, nämligen på hemvägen, så var vi så sugna på lite vin, där vi satt så bekvämt i stolarna i bussen… bara ett litet problem, vi skulle frakta bilen från stan till byn när vi landade vid 20:00 tiden. De misstaget gör vi inte om i fall vi skulle få chansen att göra en retur på resan, då anordnar vi chaufför till stan. 
Vi gick tillsammans och var smakråd och hade en helt underbar dag, vad tiden tog vägen vet jag inte riktigt, men fort gick den, och de gör den alltid när man har trevligt, så det bådar ju gott.
Ni som inte varit på Gekås, har missat något och jag kan starkt rekommendera er att ta en trip och åker ni buss så se till att ha en chaufför från bussen och hem så ni kan njuta av ett glas vin eller tre.




Hittade Alexander 3år present, en mega lastbil

En hel del folk, oh ja


Detta blev min vagn :-)

Färdig vagn på väg till bussen
Denna gång blev de en fylld vagn och 5000kr fattigare, men när jag kom hem och visade maken mina inköp och det enda han tyckte var onödigt var ett par simglasögon till Maja för 40 kr, så de betyder godkänt i mina mått räknat.

Maja var så nöjd med sin Pippi väska och jag med mina nya lampor , det blev en väldigt lycklig Michelle!!




1 kommentar: