lördag 9 februari 2013

Akuten, vab, och goa vänner!


Nu är jag där igen att det går alldeles för långt mellan gångerna. 
Det har hänt en del saker sen sist och jag får välja ut några bitar och skriva om.


Vi har varit på lekland och haft riktigt skoj!






 Vi har varit hos våra kära vänner och kollat på melodifestivalens första startskott och de var enligt mig bara skit och verkligen katastrof dåliga bidrag. Vi hade däremot väldigt trevligt, vi hann ta med barnen ut och leka lite , vi hade grillpremiär och sen bänkade vi oss framför melo. Det gick över förväntan och lägga de små borta. Vi hade en heldag och helkväll och det var super.


Linda myser hos Anna

Einar lekledare

Männen grillar

Männen gör gratäng



 Måndagen blev inte lika mysig då Saga var sjuk, snorig, lite varm och inte redo för sin första dagisdag. Vi är lyckligt lottade och har väldigt fina vänner så en av dem var hemma för vab med sin söta flicka och erbjöd sig ta våran Saga när hon ändå vara hemma. Sagt som gjort Saga fick vara och mysa vännen medans mamma och pappa jobbade. Jag kan säga att de är guld värt att ha sådana fina vänner som jag har, har sagt de tidigare och säger de igen, Äkta vänskap är guld!



 1000-tack kära M, de uppskattas mycket och hoppas vi kan återgälda tjänsten.



Måndags kvällen hände en olycka och Saga ramlade och slog sig och svimmade av, vilket fick mig likblek. Att hålla sin ettåring och hon var avsvimmad var så hemskt. Hennes kropp låg lealös i min famn. Vi ringde 1177 sjukvårdrådgivningen och de drog på stora trumman och sa till oss att omedelbart ta in Saga till akuten för alla barn som svimmat ska undersökas. Sagt som gjort Thomas och Saga åkte till akuten och jag satt hel spänd hemma och väntade på återkoppling. De ville ha Saga över natten för observation och hon skulle väckas en gång i timmen hela natten. Det slutade bra, en bula men hu vad hon skrämde mig. Fy urscha.

Onsdagar har jag tagit ledigt för att vara med de små barnen, men denna onsdag var inte så mycket aktiviteter då Saga var fortfarande sjuk. Men vi fick besök av en kär vän så vi åt frukost ihop och sen lunchade vi ihop för att avsluta dagen men en lång promenad, för frisk luft har väl aldrig skadat sjuka/förskylda barn?



Torsdagen hade jag besök av goaste Anna vi hade en toppen dag, och kväll. När vi umgås så lägger klockan i högsta växeln för tiden säger bara swiss så är de dags för hemfärd.

Anna dansar med de små



Så samtantaget så har veckan mest handlat om att få ihop jobb, sjuka barn och vardagen att gå ihop. Thomas var i väg med jobbet med övernattning på stufvenäs och de gjorde mig avis :).

Hoppas ni är friska, och att ni njuter av livet. Solen tittar fram nu och jag skulle vilja ta en lång promenad.

Ha de bäst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar