lördag 16 februari 2013

Vår bröllopsdag 14/2-2013

Jag har blivit Fru och det är en mäktig känsla och de smakar gott i munnen. Jag är numera en mycket stolt Fru Long. <3

 
Jag ska berätta om vår stora dag där vi totalt överraskade alla genom att gifta oss!
 
4-5 veckor innan bestämde vi oss för detta datumet, på alla hjärtnasdag skulle det ske. Hindersprövningen skickades in och vi fick ringa till skatteverket och påskynda processen då de hade längre handläggningstid än vi hade utrymme för, för papprena ska sedan till rådhuset. Sen var de full färd med att fixa med kläder, boka frisör, fixa naglarna, boka tid för färgning och plockning av ögonbryn, beställa blommor, gravera ring och ja listan blev ganska lång.
 
Den 14 feb på alla hjärtnasdag 2013:
Det började med att jag åkte till jobbet i vanlig ordning och där avverkade jag två timmar och de var kanon för de hade varit jobbigt och vara hemma och vänta och bli nervös. För även om jag varit gift tidigare så är de lite pirr i magen och de tycker jag bara hör till och att de vore konstigt om jag inte kände något.

Så efter mina två timmar tog jag flexledigt och åkte till frisören och satt mig och fick en enastående fin håruppsättning om jag får säga det själv, samt en fin sminkning som matchade min smak. Diskrett men vacker. Kl var då 12:15 när jag åkte därifrån till blomsterlandet för att hämta upp min fina bukett, ja jag beställde en liten fin bukett även om det är borglig vigsel vill jag ha en bukett i handen och Thomas en ros i kavajen. Efter de ilfart till Ljungbyholm för att byta om och där väntade min blivande man som hade jobbat fram till 12. Han var nyduschad och rakad och finklädd och han luktade gott, nja inga sådana tankar utan stressa vidare till nästa hållpunkt i tidsschemat. För jag är en tidsoptimist jag vet..hihi

 
 

 Vi gjorde i ordning oss och åkte sen till fotografen som skulle ta våra bröllopskort, jag tyckte fotografen var duktig absolut, dock var jag inte lika beredd på alla möjliga olika poseringar som de hade (är inte så modern i mitt tankesätt) bilder får ni se senare när de är klara.

Sen var de dags att åka till rådhuset för det stora stora stora ögonblicket, jag skulle bli Fru och jag kände mig så fin och var var väldigt lycklig när jag hand i hand tågade in på rådhuset och möte vår vigselförrättare. Hon var en mycket vänlig och akten var slut på 10 min från de vi kom och alla papper och ceremoni var klar. Hon läste två dikter sen kom den där stora mäktiga frågan om att säga ja! sen var vi förklarade som makar. Magiskt och precis som vi ville, bara vi två och vigselförrättaren och deras vittnen.

Vi hade planerat allt detta i stor hemlighet, inte något visste även om jag vissa stunder hade velat plurra om det så höll jag mig. Vi hade inga egna vittnen utan de hade vigselförrättaren anordnat och barnen fick veta när vi kom hem efter vår middag på restaurang. De små barnen var hos goda vänner i tron att vi var på en alla hjärtans dags middag i alla ära för att fira dagen, och de var vi också men som gifta.

Jag fick ett stort kyrkobröllop 2000 och skiljde mig 2005, Thomas har också haft ett kyrkobröllop tidigare och detta med att gifta oss borgligt var perfekt för oss, De var så intimt och de var bara vi, vår dag och precis så ville vi ha det. Jag fick även en fin ring som vi valt med omsorg.

Jag hade tidigare bett Thomas skriva några rader som vi skulle växla på restaurangen, den levererade han efter restaurangen då jag totalt hade glömt bort de där. Han ett helt A4 papper med en text (som jag inte tänker blotta här) men den var väldigt fin och den var skriven från djupet av hans hjärta och de värmde mig.

Så nu heter hela familjen Long på åkergatan i Ljungbyholm. Det var ett beslut som Thomas fattade, han ville heta Long och jag ville heta likadant som mina fyra underverk.

Min man lyser av lycka och jag vet att detta betyder massa för honom och även för mig givetvis, men han har drömt om detta länge…

 




 


 
 
 
 


 

5 kommentarer:

  1. GRATTIS än en gång vänner!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt att läsa om! Låter som en helt perfekt dag med bara ni och ni är ju så otroligt fina! Grattis igen, min älskade vän! Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis igen! Så fint allt låter, jag fick en stor tår i ögat när jag läste din fina berättelse om dagen. Tack för att jag fick vara med lite. Du är ju en fena på att skriva......det visste jag ju.
    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Finaste vännen ... ni var så vackra. Jag är så glad jag fick se er ;0)) även om ni försökte vara så hemliga.
    Det var med glädje jag denna dag tog hand om ers guldklimpar och ni fick denna perfekta dag tillsammans!!
    kram vännen

    SvaraRadera
  5. Kan säga grattis hur många gånger som helst!! Du gjorde min dag när jag fick meddelandet fem minuter efter att ni gift er. Jag levde hela dagen på er lycka. Var så glad inombords när jag fick veta att du äntligen sagt JA till Thomas. Du är så vacker min bästa bästa vän. Så härliga bilder från ER dag!! Men hade ju så klart velat vara med hihi.
    Du är värd allt och ännu mer. Du allt som alla önskar sig. Fina barn. Härlig och go och underbar man. Och en hel familj inte bara sambo hihi. Sen en vän som mig hihi. Älskar dig min vän för livet!!!!! Ta hand om er och än en gång jätte stort GRATTIS!!!!!!

    SvaraRadera