söndag 6 januari 2013

Tillbakablick 2012


Tillbakablick 2012
Vilket år, de är ett år jag lär minnas med glädje. Största höjdpunkten kom den 21 jan då vår älskade lilla Saga tittade ut och förgyllde vår vardag. Största chocken var nog all sömnbrist men de gick de med.

Året var händelserikt på många punkter, vi hade trots småbarnsliv med allt de innebär med sömnbrist, tidsbrist, blöjbyten, amning osv så hittade vi på många trevligheter. Vi var mycket på öf (öppna förskolan), skälby lekplats, badhusbesök i mängder, grillfester i olika slag, spelkvällar, lekplats dater, middagsträffar, Ullareds besök, ja listan kan bli lång. Vi har givetvis umgåtts en hel del med våra kära vänner Tranesjö, deras Jakob kom till världen i maj som jag även är fadder åt om någon hade missat det.
Jag började arbeta i september på halvtid, vilket var riktigt kul och jag njöt tillfullo av att både få arbeta och vara föräldraledig i en perfekt mix.

Fick även ett kärt besök av en väldigt fin person, Sabina var och hälsade på från Borås. Sabina är en underbar individ och jag gillar henne mycket.
Året visade sig har mer med sig, jag utvecklade en djup vänskap med goa Minna i byn, vi har umgåtts flitigt och våra små flickor har även de hittat en fin vänskap som gör en varm i hjärtat.
Jag är mer än nöjd med året 2012 och hoppas att 2013 har mycket fina stunder och ge oss. 

Kort som sagt, återblickar med bilder från ett fantastiskt år. Min familj och mina vänner är mitt liv, låter kanske enkelt och men jag menar varenda bokstav.
Här kommer några tillbakablickar i fotot form utan inbördes ordning.
Sagas dop

Påskmiddag hos Tranesjös

Saga 5 mån

Pontus slutar 9:an

Mamma fyller år

En av sommarens grillfester

Pontus stuga

Linda slutar 6:an

Min fina pojk

Liseberg med de stora kidsen

Ölandsdjurpark

Minna fixade Majas hår, så snyggt!

Majabus

Majabus

Pontus leker med de små

Mys med Saga

Många lekträffar, trots regn och skur

Faster bakar med Maja

Kompisarnas favoritplats

tatueringen blev äntligen blev av

En av alla härliga spelkvällar

Var på show med goa vännen, o många skratt blev de

Finaste Sabina på besök i Kalmar

Bästa Anna gav mig en finfin julklapp

Oskar och Maja på Ikea

Årets bebisar

Leif och Saga myser


Snön och pulkåkning

Anna och Jag

Jakobs dop

Midsommar med de bästa

Ett av alla badhusbesök som gjordes 2012

Maja och bästa kompisen 

ny stenläggning blev de 2012

Vår ena vackra dotter
Stolt far till sin dotter

goa vänner

Nytt tak blev de 2012

Vita sand 2012
Lägg till bildtext
Min käraste vän

7 kommentarer:

  1. Ja det hände mycket 2012 och jag hoppas vi kan få det lika bra 2013 tillsammans med våra familjer. Jätte stolt över att jag fick bli Sagas gudmor och att jag tillhör eran familj. Du är den bästa bästa bästa vännen i mitt liv.
    Saknade dock våran dag tillsammans. hade velat se lite bilder :)
    Du gör en glad, man har kul i ditt sälskap och du är bäst!! Älskar dig min vän!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för goa ord finaste Anna. Du är en underbar vän och de är lycka att ha dig i mitt liv <3.

      Radera
  2. Vilket bra år! :) Jag gillar dig mycket också och saknar dig jättemycket varje gång jag går in och läser här och tittar på dom härliga bilderna. Bra att mästerkocken börjar imorn så det blir lite fart på sms:andet igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu är de mer kontakt igen :) och MK har jag längatet efter :)hörs finaste Sabina!!!

      Radera
  3. Ja du året har varit fullt av mys och kul!!
    Helt underbart... vi gör väll samma som 2012 va 2013... varför bromsa nu när vi har ångan uppe.
    Fast jag tycker vi kör bebislöst även om de är underbara de små!!!

    Kul att läsa och se alla bilder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut bebislöst iaf för oss ;), ja vi bromsar inte nu när vi kommit upp i hastighet :)

      Radera
    2. ha ha ja här är det bebis löst nu ska vi ha tid för Minna tid och där är du helt klart inräknad ha ha ha

      Radera