söndag 16 december 2012

Vilken helg, obeskrivligt trevlig helg!

 
Ja, detta måste det sägas några ord om med och  både ord och bilder, så när det kommer en sådan där tråkig dag, kan man titta tillbaka och le åt de man har upplevt och njuta av det igen.

Fredagen började med mys med familjen, barnen somnade i hyfsad god tid och vi kunde sitta och prata och titta på film i lugn och ro. Så underbart så.

På lördagen kom dagen vi eller i alla fall jag längtat efter. T och jag skulle på shopping på egen hand i Karlskrona, Mamma skulle ha de små så efter frukosten gick bilen mot Söderåkra. Så fort vi kom ut på de stora vägarna trodde jag min sista stund var kommen, jag var livrädd hela resan till Söderåkra. De var halt, modd och det kändes som bilen inte fick fäste. Jaha så mycket för vår egen dag på stan tänkte jag, men efter vi lämnat av de små så visade det sig att Karlskrona kommun hade både plogat och sandat de stora vägarna så jag kunde slappna av.

Vi gick på julklappsjakt och lyckades kanske så inte som vi hade hoppats på, men vi lyckades avhandla några julklappar och sen köptes det massa annat smått och gott i stället.
På tillbaka vägen stannade vi till hos Mamma och fick maten serverad, så lyxigt såå. Tack Mamma!
Hämtade med oss Saga och lämna Maja för hon skulle sova över hos mormor och morfar.

På kvällen kom våra kära vänner fam. Tranesjö och vi hade frossa på massa snacks. Gott gott, och som vanligt försvann kvällen i ett nafs. Anna hade gjort så himlskt gott julgodis, tack söta du!
Saga och Jakob kom jättebra överens och lekte så fint hela kvällen.
kl. 00:40 åkte de hem och vi dök i säng.


 







Lite nyttiga saker fanns också på plats :)

Dessa tre burkar fick jag av Anna

Så gott!!!


Dessa var ju bara så goda, jag älskar ju kokos


Anna, är alltid GLAD!!! Fin du var i lördags :)
Tacka fam Tranesjö för en trevlig kväll!!!

Söndagen fick vi hemleverans av Maja och kl. 15 var vi bjudna på glögg och fika hos de bästa i byn.
Som ni ser så hade vi mysigt så.


Glögg utbudet var mycket trevligt!!!

M och Maja gosade


5 av 6 kidsen

Fam E:s pippi
Fam E:s söta M

Flickorna M och M

Så mysigt vi hade det... se och njut..

Fam E.s stor kids

Vuxna värden M, skcivar upp en läcker saffrans kladdkaka.
Fam E:s andra husdjur


 
Vår helg var perfekt!!! Hoppas ni hade lika mysigt som vi. Att umgås med nära och kära en hel helg är som balsam för själen. Jag njöt tillfullo! Ni är värda massor för mig.

1 kommentar:

  1. tack själva!!
    härligt att se att du haft en bra helg!!
    det är mysigt när det är full rulle.
    dock var det lite läskigt när du var i snökaos hua .. men skönt du fick mig att tänka om och inte gå ut i det!!

    SvaraRadera