fredag 21 december 2012

Äntligen var det dags för tatueringen

 
Äntligen var det dags
I somras satt jag och min goa vän M och pratade lite löst om att det skulle vara kul med en tatuering till, en med barnens namn. Så vi slog sak i saken och vännen min ringde och bokade tid, då vi ville gå båda samtidigt och vara moraliskt stöd åt varandra så fanns det ingen lucka ledig förrän den  20 dec och den tog vi. I går var det den 20:e dec och vi var på plats för att öka vår kropp med fler kroppsmålningar.

Vi bestämde att jag skulle göra min först så jag inte skulle ångra mig, då jag har erfarenhet av min första som gjorde så fruktansvärt ont, men jag måste säga att när jag låg på britsen och när det gjorde som ondast så funderade jag skarpt på varför jag utsatte mig för detta igen, men på vissa bitar kändes det inte alls.
Vi gjorde det med bravur och här kommer resultatet.
Jag fick min special designad av vännen. Vilket känns lite extra skoj.
Här kommer mitt motiv:
 

min orkidee som jag ville ha


motivet


så var det dags
 
 










slutresultatet




 

2 kommentarer:

  1. Tycker nu har varit jätte duktiga, för jag kan inget annat än tänka mig att det gjorde ont! Verkligen fint resultat. Dina pusselbitar med barnen namn och Minnas namn på barnen var jätte fina. Jätte snyggt!! Skulle vilja ha en tattoo men vågar inte hihi. Tror det gör för ont....
    Men ni är verkligen duktiga!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, tycker man inte om lite smärta ska man inte börja tatuera sig för det ger verkligen blodad tant!!
    Michelle fick lida mer än mig så det ska hon ha kredit för. Ryggen gör ont mer ont än armen.
    Vet ju har 2 stycken där ;0)

    Ha ha tala om att vi har olika hud. Michelle kanon röd min knapt påverkad. på din bild ser man hur du blöder. Det var det som gjorde mig paff att man kan blöda så det trodde inte jag.
    Men snygg blev den. ska bli skoj sen att se när den mognat och skorpan är borta.

    SvaraRadera