måndag 17 september 2012

halv 8 hos mig


Halv 8
Åh de är så kul och mysigt att ha halv 8 hos mig koncept, de tycker jag ni ska pröva! Vi har riktigt kul och det finns bara positiva saker med denna dag och kväll.
Jag och frun i det andra paret lagade en fullpott enligt oss i lördags medans männen gav lite små pikar och lite klagaomål på vissa saker som om de vore gourmé kokar själva. ( ni märker min irritation hihi)
Jag och vännen handlade alla varor och vi spräckte budgetet på 1000kr, attans då vår meny gick på 1050 utan dricka till maten. Vi hade färsk oxfilé inte är så billigt, vi bakade brödet själva som vi sedan la i ugnen några minuter med olivolja och lite smak av vitlök på, hemgjord glass med mera så menyn var så fulländad den kunde bli denna gången enligt mig.

Skickar med lite bilder så ni får njuta av vår supé
Jag vet dock inte svaret än, då männen la svaren i kuvert och slickade igen. Vi öppnar kuvertet när vi njutit av männens mat och avgett våra betyg för att kora en vinnare!

örtsmör till oxfilen

kantareller till såsen

Räkröra till förrätten


Vännen min har gjorde fina flätor på min underbara dotter Maja





 
Menyn

Dukningen

Fördrinken

Milly med sin pappa

En medelhavsexplosion

Oxfile med örtsmör och kantarellsås

Chokladcupcakes med citronkräm och färska bär

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig kväll... Oh vad lik Milly är sin pappa :) Fina flätor Maja hade.. Hur lyckades hon sitta still? :)
    Jätte fint uplagt. Håller tummarna på att ni vinner :)

    SvaraRadera
  2. Oh så smaskigt! Nu hörde jag inte kommentarerna under middagen men ni borde ju få i alla fall minst 18 (av 20)! Bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  3. Ja kritiken duggade tätt tyvärr hua gissa om ja ska ta på mig kritik kläder om 3 veckor ha ha ;0))
    Priset när dottern den stora L betygsätter förrätten och dissar den totalt ha ha för att det sen visar sig att hon inte ens smakat ha ha ha

    Flätorna på Maja mys var en nattis ha ha hon satt helt stilla rörde inte en fena :0) hi hi Maja kan när hon vill.

    En 10 poänger kväll helt klart

    SvaraRadera