torsdag 9 augusti 2012

Gläds åt era vänner!


Gläds åt era vänner!
Jag vill ägna detta inlägg åt mina underbara vänner, för ni är guld värda.

Glöm inte och uppskatta era vänner, det har jag känt på närmsta veckan. De finns där och man tar de för givet men en dag, så är de inte så där nära längre och saknaden och tomheten gör sig påmind. Jag har haft en super duper dag tillsammans med Sabina som jag var kollega med och som flyttade till annan ort i höstas förra året. Hon tog tåget till Kalmar för att umgås med mig och vi hade en sådan kanon dag. Tiden bara sprang i väg som den gör när man har så där extra kul och mysigt ihop. Vi tog lång promenad på Stensö, vi åt glass och senare även mat inne i stan innan jag var tvungen och säga hejdå, då hennes tåg vandrade hemåt igen. Vi har en sådan relation som är dyrpar, vi vet hur den andra tänker och fungerar så vissa samtalsämnen behöver inte fördjupas utan det är bara pang på karlamellen och vi har haft givande diskussioner. Sådana vänner växer inte på träd. Saknar dig jätte mycket Sabina! Du var en otrolig kollega och vän, och min vän är du fortfarande tyvärr inte min kollega längre.

Sen har en vän i byn där jag bor som jag träffar flera gånger i veckan samt har daglig sms kontakt med. Vi försöker få till en kvällspromenad så ofta det går. Vi har en sådan där relation att vi kan prata om det mesta , därav känner vi varandra väldigt väl, vilket är skönt. Vi trivs i varandras sällskap och hittar även på skojiga saker familjevis som spelkvällar, grillar, äter middagar ihop, simhallen, stadsbesök, Göteborgs resa, konsert osv.  Är så glad att du finns!

Sen har jag min bästa vän, låter lite töntigt och säga bästa vän i vuxen ålder. Men det är precis det hon är. Anna är min bästa vän, en sådan där person som jag inte vill vara utan. En person som finns där i vårt och torrt oavsett. Ett exempel på vad jag menar var när vi råkade ut för en hemsk vinterkräksjuka så tog Anna hand om barnen och fixade medans jag och sambon låg och spydde i kapp. Vem skulle göra något sådant? Bara vara i ett hus där magsjukan finns? Det är en sann vän som gör sådant och möjligtvis ens föräldrar. Dålig el bra dag Anna känner mig lika väl som min hjärtevän gör. Vi har så kul ihop och det är verkligen skönt att ha en sådan nära vän. När vi umgås så har vi alltid super kul och skratten blir många. Tiden bara rusar i väg.  Anna du är bäst och helt ovärderlig! Kan inte tänka mig en bättre bästis!!!

Sen har jag fler goa och underbara vänner, att jag inte nämner er här, betyder inte att ni inte finns. Jag är så glad för Er ALLA!!!! Ni förgyller mitt liv, och ni är alla guld värda.

Så ta vara på Era vänner!!! Vänskap är vackert och skört, så vårda dem väl.



4 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg!!
    Bra vänner växer inte på träd ;0) utan härligt att ha dem runt sig. Sådan där man kan skratta med, gråta till, vara ärlig mot och ha mys med.
    Det är så underbart att kunna skratta åt varandras små roligheter… som att slicka i sig beg barnmat från burken, jenas klipta med häckssax, pruttar på cykeltur.
    Någon man kan höra av sig till när man är orolig för sina barn eller bara behöver en tryggande hand att man gör rätt och inte är usel mamma.

    Kram Vännen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt!! Vänner är så mkt som du säger, tryghet och massa mera. Tur vi har varandra :)

      Radera
  2. Underbara du! Vilket fint inlägg, blev helt rörd när jag läste. Håller verkligen med dig, så okomplicerat när vi umgås, så där som det ska vara. Rakt på sak, inga missförstånd men ändå tar inte samtalsämnena slut. Saknar dig väldigt mycket också Michelle! Du är en fantastisk vän, en av dom bästa! Kram.

    SvaraRadera
  3. Viket inlägg! Kan säga att det blev många tårar så jag var tvungen att läsa flera gånger. Du ska veta M att du är en sann och kär vän och vänner som dig växer inte på träd. Jag vet för det finns bara en som du. Jag är så glad att jag träffade dig och att vi blivit så goda vänner. Bästa vänner för livet!!
    Jag hade inte varit den jag är idag om det inte vore för dig. Så många gånger jag varit ledsen och du tröstat mig men också många skratt som gjort att tårarna runnit. Du gör att man blir glad. Och dagarna med dig går så fort för munnarna går i ett och skratten också:-)
    Du är också bäst och helt ovärdelig!! Vad vore livet utan en vän som dig!! Puss på dig!!

    SvaraRadera